Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Menu dla dzieci w czterech odsłonach

Proponujemy tygodniowe menu dla maluchów w czterech odsłonach: rozszerzone (czyli dla tych którzy mogą jeść wszystko), wegetariańskie, bezglutenowe (bg) i bezmleczne (bmj).

DIETA ROZSZERZONA

Poniedziałek:

  • Chlebek żytni z masełkiem, biały serek ze szczypiorkiem, plasterki pomidora, herbatka Roibos
  • Szynka drobiowa
  • Domowy żurek z ziemniaczkami. Kasza gryczna z wolno pieczonym ragu wieprzowym i warzywami, woda z melisą
  • Mus bananowo-brzoskwiniowy z chlebem chrupkim

(Alergeny: masło, twaróg, gluten)

Wtorek

  • Chlebek razowy, masełko, ser żółty dojrzewający, plasterki ogórka, herbatka ziołowa
  • Konfitura malinowa
  • Krem z buraczków z zacierką. Kotleciki mielone z indyka z porem, ziemniaczki gotowane z koperkiem, surówka z marchewki z melonem, kompot jabłkowo-rabarbarowy
  • Bułeczka żytnia, hummus z tahini, cząstki jabłka

(Alergeny: masło, ser żółty dojrzewający, sezam, gluten)

Środa:

  • Chlebek żytni czarny z masełkiem, szynka naturalna, papryka czerwona, herbatka owocowa
  • Miód
  • Kolorowa zupka jarzynowa. Pierożki ruskie, surówka z kapusty pekińskiej z vinegretem koperkowym, maślanka do picia
  • Gruszki, jabłka

 (Alergeny: masło, twaróg, jaja, maslanka, gluten)

Czwartek:

  • Chlebek żytni, masło, pasta jajeczna z młodym szczypiorkiem, herbatka miętowa
  • Pasta z tuńczyka
  • Kapuśniak z ekologicznej kapusty kiszonej. Leczo z dyni, bakłażana i cukinii z paseczkami kurczaka, ryż paraboliczny, kompot jabłkowy
  • Jogurt naturalny z jagodami, chrupki kukurydziane

 (Alergeny: jogurt naturalny, jaja, gluten)

Piątek:

  • Chlebek żytni czarny z masełkiem, wiosenna sałatka z makaronem orzo, rzodkiewką, ogórkiem zielonym i szczypiorkiem, herbatka rumiankowa
  • Ser żółty dojrzewający
  • Zupka grochowa. Kotleciki rybne z dorsza, kasza kuskus, surówka z kapusty z marchewką,  woda z cytryną
  • Krążek kukurydziany z konfiturą morelową

 (Alergeny: masło, ryba, gluten)

 

DIETA WEGETARIAŃSKA

Poniedziałek:

  • Chlebek żytni z masełkiem, biały serek ze szczypiorkiem, plasterki pomidora, herbatka Roibos
  • Domowy żurek z ziemniaczkami. Kasza gryczna z wolno pieczonym ragu z warzywami i soczewicą, woda z melisą
  • Mus bananowo-brzoskwiniowy z chlebem chrupkim

(Alergeny: masło, twaróg, gluten)

Wtorek

  • Chlebek razowy, masełko, ser żółty dojrzewający, plasterki ogórka, herbatka ziołowa
  • Krem z buraczków z zacierką. Kotleciki z buraczków i kaszy jaglanej z porem, ziemniaczki gotowane z koperkiem, surówka z marchewki z melonem, kompot jabłkowo-rabarbarowy
  • Bułeczka żytnia, hummus z tahini, cząstki jabłka

(Alergeny: masło, sezam, ser żółty, gluten)

Środa:

  • Chlebek żytni czarny z masełkiem, pasta z ciecierzycy, papryka czerwona, herbatka owocowa
  • Kolorowa zupka jarzynowa. Pierożki ruskie, surówka z kapusty pekińskiej z vinegretem koperkowym, maślanka do picia
  • Gruszki, jabłka

 (Alergeny: masło, twaróg, jaja, maślanka, gluten)

Czwartek:

  • Chlebek żytni, masło, pasta jajeczna z młodym szczypiorkiem, herbatka miętowa
  • Kapuśniak z ekologicznej kapusty kiszonej. Leczo z dyni, bakłażana i cukinii, ryż paraboliczny, kompot jabłkowy
  • Jogurt naturalny z jagodami, chrupki kukurydziane

 (Alergeny: jogurt naturalny, jaja, gluten) 

Piątek:

  • Chlebek żytni czarny z masełkiem, wiosenna sałatka z makaronem orzo, rzodkiewką, ogórkiem zielonym i szczypiorkiem, herbatka rumiankowa
  • Zupka grochowa. Kotleciki z cukinii i marchewki, kasza kuskus, surówka z kapusty z marchewką,  woda z cytryną
  • Krążek kukurydziany z konfiturą morelową

 (Alergeny: masło, gluten)

DIETA BEZGLUTENOWA

Poniedziałek:

  • Chlebek bezglutenowy pasta z białej fasolki ze szczypiorkiem, plasterki pomidora, herbatka Roibos
  • Krem ziemniaczano-pietruszkowy. Kasza gryczna z wolno pieczonym ragu wieprzowym i warzywami, woda z melisą
  • Mus bananowo-brzoskwiniowy z chlebem ryżowym

(Alergeny: brak)

Wtorek

  • Chlebek bezglutenowy, szynka drobiowa, plasterki ogórka,  herbatka ziołowa
  • Krem z buraczków. Kotleciki mielone z indyka z porem, ziemniaczki gotowane z koperkiem, surówka z marchewki z melonem, kompot jabłkowo-rabarbarowy
  • Bułeczka bezglutenowa, hummus z tahini, cząstki jabłka

(Alergeny: sezam)

Środa:

  • Chlebek bezglutenowy, szynka naturalna, papryka czerwona, herbatka owocowa
  • Kolorowa zupka jarzynowa. Kopytka ziemniaczane z sosem paprykowym, surówka z kapusty pekińskiej z vinegretem koperkowym, woda
  • Gruszki, jabłka

 (Alergeny: brak)

Czwartek:

  • Chlebek bezglutenowy, pasta z groszku zielonego z młodym szczypiorkiem, herbatka miętowa
  • Kapuśniak z ekologicznej kapusty kiszonej. Leczo z dyni, bakłażana i cukinii z paseczkami kurczaka, ryż paraboliczny, kompot jabłkowy
  • Mleko kokosowe z jagodami, chrupki kukurydziane

 (Alergeny: brak)

Piątek:

  • Chlebek bezglutenowy, wiosenna sałatka z rzodkiewką, ogórkiem zielonym i szczypiorkiem, herbatka rumiankowa
  • Zupka grochowa. Kotleciki rybne z dorsza, kasza jaglana, surówka z kapusty z marchewką,  woda z cytryną
  • Krążek kukurydziany z konfiturą morelową

 (Alergeny: ryba)

 

DIETA BJM (BEZ LAKTOZY)

Poniedziałek:

  • Chlebek żytni pasta z białej fasolki ze szczypiorkiem, plasterki pomidora, herbatka Roibos
  • Domowy żurek z ziemniaczkami. Kasza gryczna z wolno pieczonym ragu wieprzowym i warzywami, woda z melisą
  • Mus bananowo-brzoskwiniowy z chlebem chrupkim

(Alergeny: gluten)

Wtorek

  • Chlebek razowy, szynka drobiowa, plasterki ogórka,  herbatka ziołowa
  • Krem z buraczków. Kotleciki mielone z indyka z porem, ziemniaczki gotowane z koperkiem, surówka z marchewki z melonem, kompot jabłkowo-rabarbarowy
  • Bułeczka żytnia, hummus z tahini, cząstki jabłka

(Alergeny: sezam, gluten)

Środa:

  • Chlebek żytni czarny, szynka naturalna, papryka czerwona, herbatka owocowa
  • Kolorowa zupka jarzynowa. Kopytka ziemniaczane z sosem paprykowym, surówka z kapusty pekińskiej z vinegretem koperkowym, woda
  • Gruszki, jabłka

 (Alergeny: gluten)

Czwartek:

  • Chlebek żytni, pasta z groszku zielonego z młodym szczypiorkiem, herbatka miętowa
  • Kapuśniak z ekologicznej kapusty kiszonej. Leczo z dyni, bakłażana i cukinii z paseczkami kurczaka, ryż paraboliczny, kompot jabłkowy
  • Mleko kokosowe z jagodami, chrupki kukurydziane

 (Alergeny: gluten)

Piątek:

  • Chlebek żytni czarny, wiosenna sałatka z makaronem orzo, rzodkiewką, ogórkiem zielonym i szczypiorkiem, herbatka rumiankowa
  • Zupka grochowa. Kotleciki rybne z dorsza, kasza kuskus, surówka z kapusty z marchewką,  woda z cytryną
  • Krążek kukurydziany z konfiturą morelową

 (Alergeny: ryba, gluten)

 

Zobacz też inne menu dla dziecka >>

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *